Kalendarium imprez
TRIGGER - koreański performance "Mimesis"

Zapraszamy na kolejne wydarzenie z cyklu Drums | Roots | Inclusion - performance koreańskiego trio 17. września w Miejskim Centrum Kultury w Bydgoszczy o 19:00!
Wstęp wolny
W świecie, w którym tradycja i nowoczesność często stoją po przeciwnych stronach, zespół Trigger znajduje dla nich wspólny punkt – język strun. Troje wyjątkowych artystów: Songhee Lee (gayageum), Hyunjung Choi (geomungo) i Pilgoo Park (ajaeng), tworzy formację, która z odwagą i finezją redefiniuje brzmienia koreańskiej muzyki tradycyjnej. Ich oryginalne kompozycje włączające koreańską estetykę, improwizację i minimalizm, przekształcają stare dźwięki w nowe formy ekspresji.
Koreańskie trio założone w 2021 roku zaprasza do zanurzenia się w historii, filozofii oraz estetyce i koreańskim postrzeganiu piękna poprzez bogatą i różnorodną muzykę swojego kraju. Nazwa grupy odzwierciedla jej misję, by wyzwalać nowe sposoby doświadczania koreańskiej muzyki, przesuwać granice pozostając osadzonym w ich tożsamości kulturalnej.
W 2025 roku odbywają trasę po Europie jako przedstawiciele Daegu – Miasta Muzyki UNESCO. Dzięki sugestywnym pejzażom dźwiękowym i dynamicznej obecności scenicznej Trigger zaprasza publiczność na całym świecie do odkrywania ponadczasowego piękna i współczesnego znaczenia koreańskiej muzyki strunowej.
Mimesis odnosi się do „reprezentacji” lub „imitacji”. Tradycyjna muzyka koreańska od dawna czerpie swoją estetyczną esencję z siły życiowej, która powstaje w wyniku spotkania człowieka z naturą. Performance interpretuje mimetyczną naturę Gugak – jej zdolność do odzwierciedlania życia – poprzez dźwięki gayageum, geomungo i ajaeng oferuje nową reprezentację natury i ducha we współczesnej formie.
Program:
1. Memento Mori
Hybrydowa fraza łącząca łacińskie memento mori („pamiętaj o śmierci”) z mori, koreańskim terminem oznaczającym cykle rytmiczne. Tytuł tłumaczy się jako „pamiętaj o rytmie”. Utwór ten podkreśla ekspresję koreańskich instrumentów strunowych, które z energią i zmiennością poruszają się w zróżnicowanych rytmach.
2. Non
„Nie” znaczy „Nie”. Nie jestem w pełni sobą. Nasza muzyczna tożsamość kształtowana jest nie tylko przez to, co jest w nas, ale także przez to, co wchłaniamy z otaczającego nas świata. Ten utwór oddaje hołd wpływom zewnętrznym, jednocześnie zaprzeczając wewnętrznym zniekształceniom – budząc nową formę piękna poprzez paradoks.
3. Tunnel
Każdy muzyk podróżuje własnym tunelem ku niewidzialnej przyszłości, poszukując własnego brzmienia. Tunnel uchwytuje surowe emocje i pragnienia, które napędzają te poszukiwania, delikatnie wyrażając niepewność i tęsknotę za młodością poprzez muzykę.
4. Hyeonhyeon, Seonseon (Resonance and Virtue)
Struna (hyeon) wibruje, a dźwięk cichnie. Jednak jeśli wsłuchamy się uważnie, dłoń pozostaje na strunie, a pogłos pozostaje. To akt uchwycenia nonghyeon – zanikającego niuansu podciągania tonu. Kiedy dźwięk tworzy falę, linia (seon) nabiera charakteru dobroci (seon).
5. Seomgwang (Moonlight)
Seomgwang, dosłownie „światło ropuchy”, jest inspirowane koreańską dziecięcą piosenką ludową „Dugeob-a Dugeob-a”. Marzycielska melodia gayageum przedstawia światło księżyca, przeplatane dźwięcznym tonem ajaeng i uziemiającym pulsowaniem geomungo.
6. Pokryu (Torrential Flow)
Pokryu to buddyjski termin oznaczający bonno, czyli wewnętrzny niepokój. Dzieło to symbolizuje uwolnienie się od tego cierpienia, wyrażając osobisty i estetyczny język artysty jako naturalny przepływ umysłu.
______________________
Kalendarz wydarzeń odbywających się w Bydgoszczy miej zawsze pod ręką dzięki aplikacji mobilnej (Android i iOS).
______________________
Informacje o wydarzeniach przesyłajcie na adres wydarzenia@visitbydgoszcz.pl
______________________
Bydgoskie Centrum Informacji nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek zmiany miejsc, godzin i dat wydarzeń.
Strona wydarzenia na www.visitbydgoszcz.pl