logo miasta - trzy kolorowe spichrze
Translate:

Ulica Kręta dla pieszych, a Podwale dla zaopatrzenia




Zakończyła się przebudowa ulicy Podwale, którą powiązaliśmy między innymi z wykonaniem dodatkowych miejsc postojowych dla pojazdów zaopatrzenia. Umożliwi to ograniczenie parkowania na ul. Krętej, która pełni funkcję deptaka łączącego Stary Rynek ze zrewitalizowanym Teatrem Kameralnym.


Prace na ulicy Podwale, które realizowane były  wiosną polegały między innymi na wzmocnieniu podbudowy i ułożeniu kostki rzędowej. W ten sposób rozwiązany został problem obluzowujących się kamieni i powstających zaniżeń w nawierzchni. W ostatnich dniach zakończyły się też dodatkowe roboty związane z wyznaczeniem miejsca dla pojazdów osób z niepełnosprawnościami oraz zatok służących do rozładunku okolicznych dostawców, które znajdą się pomiędzy ulicami Krętą, a T. Magdzińskiego. Zakończenie tego zadania pozwala zmienić organizację ruchu na ul. Krętej. Zlikwidowane zostały miejsca postojowe dla pojazdów zaopatrzenia. Wyremontowany został też chodnik wzdłuż ul. Krętej, gdzie zatrzymywały się pojazdy dowożące towary. Ulica Kręta dostępna będzie wyłącznie dla pojazdów dojeżdżających do podziemnego parkingu pod budynkami pomiędzy ul. Jatki i Mostową. Pozwoli to zabezpieczyć więcej przestrzeni pod letnie ogródki na ważnym łączniku pomiędzy Starym Rynkiem i Teatrem Kameralnym.

W ostatnich latach rewitalizację przeszło wiele innych staromiejskich ulic i placów, które udostępniliśmy przede wszystkim pieszym oraz dopuściliśmy ruch rowerowy, m.in.: ulice Pod Blankami, Długa, Jana Kazimierza, Batorego, Mostowa, Grodzka.