logo miasta - trzy kolorowe spichrze
Translate:

Stacja w przebudowie, przejścia zostaną




Trwa przebudowa odcinka linii kolejowej w kierunku Chełmży. Inwestycja obejmuje m.in. modernizację istniejącego przystanku Fordon na wysokości ul. J. Brzechwy i budowę nowego przystanku kolejowego bliżej Starego Fordonu przy wiadukcie w ciągu ul. Fordońskiej. Inwestor - PKP Polskie Linie Kolejowe zadeklarowały zachowanie przejść przez tory w rejonie ul. Dworzec oraz Magazynowej, o co wnioskowali mieszkańcy.


Nowa inwestycja ma za zdanie przywrócić przystankowi w Fordonie funkcję stacji, która umożliwi mijanie się pociągów kursujących w kierunku Chełmży. Dodatkowo poprawi się komfort podróżnych korzystających z istniejącego przystanku oraz skróci czas dojścia do kolejowej infrastruktury.

Zgodnie z projektem dobudowywane są  dodatkowe tory oraz peron w kierunku miasta po zachodniej stronie ul. J. Brzechwy. Nowe perony powstaną też w Starym Fordonie po północnej stronie wiaduktu w ciągu ul. Fordońskiej. Będą wyposażone we wiaty, ławki, stojaki na rowery i kosze na śmieci. W ramach inwestycji zamontowane zostaną nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Zmodernizowane zostanie również przejście dla pieszych w na przedłużeniu ul. Wardyńskiego. W zakres inwestycji wchodzi ponadto remont wiaduktu nad ul. J. Brzechwy.

Po interwencji Miasta oraz przedstawicieli Rady Miasta inwestor - PKP Polskie Linie Kolejowe zadeklarowały zachowanie przejść przez tory w rejonie ul. Dworzec oraz Magazynowej, o co wnioskowali mieszkańcy. Inwestycja kosztuje około 40 mln zł. Wykonawcą jest firma Gór-Tor. W pierwszym etapie modernizowany jest istniejący przystanek Fordon.

Warto wiedzieć

Głównym zarządcą sieci linii kolejowych w Polsce są PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Jest to spółka z większościowym udziałem Skarbu Państwa. Funkcję organizatora transportu kolejowego oprócz ministra właściwego do spraw transportu pełni również samorząd województwa. W ostatnich latach miasto wspierało działania związane ze wzmacnianiem roli transportu kolejowego przebudowując własną infrastrukturę drogowo-tramwajową w sposób umożliwiający integrację różnych środków transportów (budowa linii tramwajowej na dworzec, budowa węzła Bydgoszcz Wschód, modernizacja stacji Bydgoszcz Leśna, Bydgoszcz Bielawy i Bydgoszcz Błonie, współpraca przy projektowaniu nowych wiaduktów kolejowych m.in. na Wilczaku i Osowej Górze).