
Po wcześniejszym wzmocnieniu belek nośnych oraz zabezpieczeniu betonowych i stalowych elementów, w maju i czerwcu zrealizowano zaplanowane prace nad linią kolejową. Całość robót przebiegła zgodnie z harmonogramem i przy ścisłej współpracy z PKP. W ramach prac wykonano:
- kompleksową naprawę elementów konstrukcyjnych przęseł nad torami,
- reprofilację powierzchni betonowych z użyciem specjalistycznych zapraw i zabezpieczeń antykorozyjnych,
- uzupełnienia systemów odwadniających,
- odtworzenie powłok ochronnych z odpornością na karbonatyzację i warunki atmosferyczne.
Całość robót została przeprowadzona z zachowaniem ciągłości ruchu kolejowego i bez konieczności jego wstrzymywania. Wszystkie roboty wykonano zgodnie z harmonogramem. Prace prowadzono głównie nocą i w strefach technicznych, dzięki czemu nie było potrzeby całkowitego wyłączania ruchu kołowego ani kolejowego.
Zakończony etap prac nad torami PKP wieńczy kompleksową modernizację wiaduktu w ciągu ul. Szubińskiej. Nowe zabezpieczenia konstrukcji, naprawione chodniki oraz odświeżone poręcze znacząco podnoszą standard techniczny, bezpieczeństwo oraz estetykę całego obiektu. Za prace odpowiadała firma Kormost S.A. Wzmocnienia i naprawa obiektu pochłonęła 1,85 mln zł.
Obecnie kończą się też roboty związane z naprawą ciągu pieszo-rowerowego pomiędzy wiaduktem i Wojskowymi Zakładami Lotniczymi. Wiadukt w ciągu ul. Szubińskiej jest częścią wojewódzkiej drogi nr 223, która łączy Bydgoszcz z węzłem Bydgoszcz Błonie w ciągu dróg ekspresowych S5 i S10. To jedno z newralgicznych połączeń Metropolii Bydgoszcz. Drogą porusza się około 24 tysięcy pojazdów na dobę.
Fot. Kormost S.A.