 
			
	
		
		
		
		W przetargu na modernizację ważnej konstrukcji oferty złożyły dwa  podmioty. Najkorzystniejszą była propozycja konsorcjum stworzonego przez  spółkę Want. Wyceniło ono wartość prac na 20 mln zł i zaoferowało długą  – 15-letnią gwarancję na zabezpieczenie przed korozją. Konstrukcja  nośna wiaduktu wykonana zostanie w postaci łuków z rur stalowych giętych  z rurowymi stężeniami oraz przęsło w postaci stalowej płyty  ortotropowej. Szczegółowe rozwiązania technologiczne określone zostaną  jeszcze na etapie optymalizacji projektu. Przy realizacji zadania  planowane jest pozyskanie dofinansowania ze środków rezerwy subwencji  ogólnej - Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa. 
W pierwszej  kolejności wykonawca przygotuje zmianę organizacji ruchu (ruch  dwukierunkowy na obiekcie zachodnim) a następnie rozbierze istniejącą konstrukcję. Równocześnie wprowadzi poprawki do  projektu. Główne prace budowlane w sprzyjających okolicznościach zajmą  pół roku. 
Wiadukty wraz z dwujezdniową ul. Armii Krajowej oddano do użytku w 1984 roku. Nowa trasa zdecydowanie odciążyła ulicę Gdańską. Wiadukty przerzucono nad torami dwóch linii kolejowych (Bydgoszcz – Kutno oraz biegnącej równolegle na tym odcinku magistrali węglowej. Na obiekcie wschodnim, którego modernizacja rozpocznie się w tym roku znajdą się dwa pasy ruchu jezdni jednokierunkowej, chodnik i droga dla rowerów. Obiekt jest obecnie w złym stanie technicznym i nie spełnia już norm stawianych obiektom na ważnych drogach o dużym natężeniu ruchu.  W poprzednich latach przygotowana została dokumentacja projektowa. W związku z propozycjami środowisk rowerowych zakładających, że obiekt może też ułatwić dojazd do terenów Lasu Gdańskiego jeszcze przed rozpoczęciem robót budowlanych do projektu wprowadzone zostaną korekty pozwalające na wytyczenie dojść pieszych i rowerowych do obiektu. Zakłada się również przebudowę przejść wraz z budową przejazdów rowerowych na wysokości ul. Czerkaskiej oraz wyprowadzenie ruchu pieszych i rowerzystów na drogę przeciwpożarową w Lesie Gdańskim (dawny trakt do Czarnówka). 
Wiadukt w liczbach:
•    Długość wiaduktu: 75m
•    Koszt inwestycji – 20,44 mln zł
•    Gwarancja na korozję – 15 lat








 
		
	 
		
	
	





 
		
	 
		
	 
		
	 Zapraszamy na oficjalny portal turystyczny Bydgoszczy
		Zapraszamy na oficjalny portal turystyczny Bydgoszczy
	 
                 
	 
	 
	


















