
Ulica Nakielska to jedna z najdłuższych bydgoskich ulic, która łączy kilka osiedli: Wilczak, Jary, Miedzyń i Prądy z centrum miasta oraz z węzłem „Bydgoszcz - Miedzyń” na obwodnicy. Dystans od ronda przy ul. Łochowskiej do ronda Grunwaldzkiego to prawie 5,5 kilometra. Każdego dnia korzysta z niej również wielu mieszkańców podmiejskich gmin, m.in. Białe Błota. Modernizacja ulicy Nakielskiej będzie się odbywała etapowo. Przygotowanie dokumentacji na wszystkie odcinki poprzedziliśmy szerokimi konsultacjami społecznymi oraz uzgodnieniami.
Projekt gotowy
Złożyliśmy już wniosek o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej na przebudowę odcinka ulicy Nakielskiej od ul. J. Bronikowskiego do ul. Lisiej o długości 3,3 km. Za projekt odpowiada firma Mosty Katowice Sp. z o.o., a wartość prac to ok. 2,95 mln zł.
Inwestycja zakłada między innymi budowę od podstaw nowej jednojezdniowej ulicy z czterema pasami ruchu (dwa środkowe jako buspasy), chodnikami, drogą rowerową i rondem turbinowym na wysokości ul. Bronikowskiego. Cała ulica zyska też odwodnienie. Przebudowę przejdą oświetlenie uliczne oraz sygnalizacje świetlne. W ramach tej inwestycji zostanie również przebudowana ul. Bronikowskiego na odcinku od ul. Nakielskiej do Starego Kanału Bydgoskiego. Ze względu na budowę nowych kanałów odwadniających (odprowadzających deszczówkę do kanału) przebudowane zostaną też niektóre z bocznych ulic pomiędzy ul. Nakielską a Spacerową (min. Kościerska i Głogowska). W ramach prac uporządkowana zostanie także kwestia parkowania. Wybudowane zostaną parkingi w rejonie ulic Tańskich, Młynarskiej, Cieplickiej, Orzechowej, Tczewskiej, Pszczelnej i Bronikowskiego.
Po otrzymaniu decyzji ZRiD, przygotowany zostanie przetarg na wyłonienie wykonawcy robót budowlanych, a po jego rozstrzygnięciu i podpisaniu umowy rozpoczną się prace budowlane. Przebudowa ulicy Nakielskiej możliwa jest dzięki unijnemu dofinansowaniu w wysokości około 6 mln euro na Zintegrowane Inwestycje Terytorialne.
Przygotowania do kolejnych etapów
Równocześnie przygotowana została koncepcja niezbędna do rozbudowy odcinka od ul. Bronikowskiego w kierunku ronda Grunwaldzkiego do ul. Nasypowej. Na dalszym odcinku przeanalizowaliśmy ewentualne, optymalne rozwiązania projektowe, godzące oczekiwania związane z wyposażeniem pasa drogowego w niezbędną infrastrukturę z wymaganiami i ograniczeniami stawianymi przez służby konserwatorskie (ograniczenie rozbiórek budynków). Proponowane rozwiązania poddaliśmy również konsultacjom społecznym. Więcej informacji o rozwiązaniach dla tego odcinka znajduje się TUTAJ.