logo miasta - trzy kolorowe spichrze
Translate:

Szkoły uczą empatii – startuje projekt „eMOCje w EMPATII’”




W poniedziałek, 8 grudnia w Miejskim Ośrodku Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy zainaugurowano projekt „eMOCje w EMPATII”, którego celem jest rozwijanie świadomości emocjonalnej i kompetencji społecznych wśród uczniów oraz nauczycieli. Projekt jest kontynuacją zeszłorocznego projektu „Empatia w działaniu”. W wydarzeniu udział wzięła zastępczyni prezydenta Iwona Waszkiewicz.


„eMOCje w EMPATII” to  projekt edukacyjny skierowany do bydgoskich nauczycieli i pedagogów. Jego celem jest rozwijanie kompetencji społecznych u dzieci, w tym empatii, poprzez wspieranie ich w rozumieniu i nazywaniu emocji oraz budowaniu relacji. Projekt podkreśla znaczenie emocji w kształtowaniu postaw empatycznych i tworzeniu przyjaznego, włączającego środowiska edukacyjnego. 

W poniedziałek, 8 grudnia w  Miejskim Ośrodku Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy odbyło się spotkanie inaugurujące „eMOCje w EMPATII”, będący kontynuacją wcześniejszego programu „Empatia w działaniu”. Inauguracyjne warsztaty i szkolenie połączyło teorię z praktycznymi ćwiczeniami, promując empatię, uważność i zrozumienie w edukacji. 

W inauguracji projektu uczestniczyli pedagodzy i nauczyciele, którzy brali udział w lekcji otwartej przygotowanej we współpracy z Czepczyńscy Family Foundation, mini-wykładzie psychologicznym „Emocje – ważna sprawa” oraz prezentacji działań zaplanowanych w projekcie na nadchodzący rok.

Druga część spotkania obejmowała szkolenie prowadzone przez Damiana Kupczyka, pedagoga i terapeutę, prezesa CFF, poświęcone praktycznym sposobom wspierania dzieci i młodzieży w radzeniu sobie z emocjami. W wydarzeniu udział wzięła zastępczyni prezydenta Iwona Waszkiewicz. - Projekt „eMOCje w EMPATII” pokazuje, jak ważne jest wsparcie dzieci i młodzieży w rozumieniu własnych emocji i budowaniu empatii. Emocje w ostatnich latach odgrywają kluczową rolę w życiu dzieci i młodzieży. Pandemia pokazała, jak bardzo wrażliwe są obecnie dzieci – wiele z nich zmaga się z lękiem, stresem czy trudnościami w relacjach z rówieśnikami. Dlatego tak istotne jest wspieranie ich w rozumieniu i nazywaniu emocji oraz rozwijanie kompetencji społecznych, które pomagają w budowaniu empatii i pozytywnych relacji. Dziś bardziej niż kiedykolwiek potrzebujemy w szkołach środowiska, w którym dzieci czują się rozumiane, akceptowane i bezpieczne emocjonalnie – podkreśla zastępczyni prezydenta Iwona Waszkiewicz.  

Projekt „eMOCje w EMPATII” ma na celu wzmacnianie kompetencji społecznych i emocjonalnych wśród uczniów, nauczycieli i wychowawców, a także budowanie wrażliwości, zrozumienia i pozytywnych relacji w szkołach i placówkach oświatowych. Empatia jest traktowana w projekcie jako kluczowa umiejętność (a nie tylko emocja), której można się nauczyć i którą można trenować. Projekt skierowany jest przede wszystkim do kadry pedagogicznej, m.in. do dyrektorów placówek oświatowych, nauczycieli wychowania przedszkolnego, nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej oraz wszystkich zainteresowanych nauczycieli innych szczebli kształcenia. Projekt organizowany jest wraz z Czepczyńscy Family Fundation. Więcej informacji na temat projektu TUTAJ.