
Forum Pracuj w kulturze to ogólnopolska konferencja poruszająca tematykę pracy w kulturze, będąca inspiracją do wprowadzania zmian. Powstała w odpowiedzi na potrzebę wyodrębnienia specyficznego obszaru na rynku zatrudnienia, jakim jest praca w sektorze kultury.
Podczas dwudniowego Forum Pracuj w Kulturze (12-13.06) zorganizowanego przez Narodowe Centrum Kultury, w wyjątkowej przestrzeni Młynów Rothera spotkali się dyrektorzy, managerowie i specjaliści HR, by dyskutować m.in. o zarządzaniu stabilnością w kulturze, optymalizacją czasu pracy, narzędziach wspierających rozwój instytucji, najnowszych trendach rynku pracy 2025. Tegoroczny temat przewodni forum to „stabilność, rozwój, przyszłość”. W programie nie zabrakło również inspirujących TEDx-ów, pracy warsztatowej i networkingu oraz wydarzenia artystycznego.
Założeniem projektu jest profesjonalizacja i wsparcie osób zarządzających ludźmi, działów kadr i HR w instytucjach kultury oraz integracja środowiska pracodawców branży kulturalnej w celu skutecznej realizacji procesu rekrutacyjnego.
Warto wiedzieć:
Pierwsze Forum odbyło się we wrześniu 2020 roku w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie i skierowane było zarówno do osób zarządzających instytucjami, jak i do zainteresowanych pracą w kulturze. Druga edycja w czerwcu 2021 r. w Akademickim Centrum Kultury i mediów UMCS Chatka Żaka w Lublinie zgromadziła przede wszystkim studentów oraz absolwentów kierunków humanistycznych i artystycznych, poszukujących zatrudnienia w sektorze kultury. Trzecia odsłona Forum, realizowana w 2022 roku we współpracy z NOSPR w Katowicach, skupiona była na nowych trendach w zarządzaniu ludźmi. W 2023 roku odbyła się we Wrocławiu w Centrum Historii Zajezdnia czwarta edycja forum poświęcona wdrażaniu rozwiązań HR w instytucjach kultury, a w zeszłym roku w Nadbałtyckim Centrum Kultury i Goyki 3 Art Inkubator świętowano pięciolecie forum tematem lidera/ki w zmianie.