
Zieleń szkolna, altany, rabaty, ogródki dydaktyczne, zewnętrzne strefy relaksu, elementy małej architektury ogrodowej oraz inne ciekawe rozwiązania przestrzenne związane z przyrodą i architekturą ogrodową na terenie bydgoskich placówek edukacyjnych – wszystko to możemy podziwiać na wystawie pokonkursowej „Grajmy w zielone – architektura ogrodowa bydgoskich szkół i placówek oświatowych w obiektywie” w BCOPW przy ul. Gdańskiej 5.
23 czerwca niezależne jury wyłoniło zwycięskie placówki w konkursie fotograficznym dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych w Bydgoszczy - „Grajmy w zielone – architektura ogrodowa bydgoskich szkół i placówek oświatowych w obiektywie”. Pierwsze miejsce zdobył Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 3, drugie miejsce zajęło Przedszkole nr 34, a na trzecim miejscu uplasowała się Szkoła Podstawowa nr 10.
Celem konkursu było ukazanie piękna oraz popularyzacja walorów przyrodniczych i krajobrazowych przestrzeni zielonych znajdujących się na terenie bydgoskich placówek oświatowych poprzez wykonanie zdjęć przedstawiających właśnie te miejsca. Konkurs adresowany był do wszystkich szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez Miasto Bydgoszcz. Każda placówka mogła zgłosić maksymalnie 5 zdjęć, wykonanych w bieżącym roku. Założeniem było wykonanie fotografii przedstawiających tereny zielone lub ogrody znajdujące się na terenie placówek oświatowych.
Zdjęcia zwycięskich ogrodów wykonał Jarosław Pabijan z Pałacu Młodzieży oraz Sandra Wróblewska wychowanka Pałacu Młodzieży, obecnie współpracująca z PM w ramach wolontariatu. Fotografie, które zostały nadesłane na konkurs dostępne są TUTAJ.
Warto wiedzieć:
Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy nr 3 otrzymał wsparcie finansowe na realizację konkursu w kwocie 6 tys. zł w ramach zadania 2.3.1. „Wspieranie i promowanie przedsięwzięć kulturalnych, edukacyjnych o charakterze lokalnym i ponadregionalnym, zwłaszcza poprzez Bydgoski Grant Oświatowy, Bydgoską Kulturalną Markę Oświatową z „Programu Rozwoju Edukacji Miasta Bydgoszczy na lata 2021-2030”.