logo miasta - trzy kolorowe spichrze
Translate:

Nowe mosty. Stalowe belki na podporach. Raport nr 29




Na ul. Fordońskiej od tygodnia ruch tramwajów odbywa się po dwóch torach. Wykonawca (firma Trakcja S.A.) wykonuje dojazd do mostu tramwajowego. Trwa też montaż mostu drogowego i przygotowania do nasuwania konstrukcji na pośrednie podpory. Kontynuowane są prace przy torowiskach na ul. Toruńskiej i skrzyżowaniu z ul. Perłową. Zapraszamy do obejrzenia najnowszych zdjęć z placu budowy.


W ostatnich dniach Wykonawca zdemontował rozjazdy nakładkowe i przywrócił ruch tramwajów po dwóch torach ul. Fordońskiej, co znacznie skróciło czas przejazdu na tym odcinku. Prowadzone są jeszcze prace przy przystanku tramwajowym na ul. Fordońskiej. Wykonawca planuje oddanie peronów tramwajowych na ul. Fordońskiej w przyszłym tygodniu.

Obecnie trwa jeszcze przygotowanie trasy dojazdowej do mostu tramwajowego. Na tym odcinku zamontowane zostały pierwsze słupy trakcyjne. Na samym obiekcie tramwajowym trwa żywicowanie. Po zakończeniu tych robót Wykonawca przystąpi do prac przy układaniu płyt torowych i montażu torowiska na moście.

Na całym zakresie inwestycji prowadzone są roboty branżowe związane z wodno-kanalizacyjną, siecią ciepłowniczą, elektroenergetyką, teletechniką. Po stronie północnej i południowej rzeki Brdy budowane są komory urządzeń podczyszczających kanalizacji deszczowej.

Na teren budowy zwożone są elementy mostu drogowego. Poszczególne elementy są łączone i nasuwane w kierunku rzeki.

Po południowej stronie rzeki na ul. Toruńskiej, gdzie obecnie zamknięty jest  jeden tor, trwają prace ziemne oraz kanalizacyjne.  W miniony weekend na ul. Toruńskiej na wysokości Perłowej zamknięto jeden i wprowadzono druga mijankę na torowisku. Prace na tym odcinku pozwolą połączyć torowiska biegnące wzdłuż ulicy Toruńskiej i Perłowej.

Warto wiedzieć

Z końcem ubiegłego roku ZDMiKP prowadził z wykonawcą – firmą Trakcja S.A. rozmowy na temat konieczności zintensyfikowania prac. Wykonawca zadeklarował zwiększenie tempa robót i rozpoczęcie kolejnych etapów zadania. Inwestycja o wartości ponad 153 mln finansowana jest z wykorzystaniem środków unijnych (ponad 50 mln zł).