logo miasta - trzy kolorowe spichrze
Translate:

Widzisz problem? Powiadom nas o tym!




Uszkodzony znak, dzikie wysypisko czy ranne zwierzę – od dziś zgłosisz problem dzięki nowej aplikacji Dbamy o Bydgoszcz. Pilotażowo uruchamiamy nowy kanał dla mieszkańców, za pomocą którego mogą nam zgłaszać miejskie usterki. Wystarczy pobrać aplikację, aby zgłosić problem, którym powinniśmy się zająć.


- Uruchamiamy nowy kanał komunikacji z mieszkańcami. Dzięki aplikacji szybciej będziemy reagować na zgłoszenia mieszkańców i skuteczniej informować Bydgoszczan jakie działania podejmujemy w odpowiedzi na ich zgłoszenia. Do końca roku będziemy prowadzić pilotaż systemu, podczas którego czekamy na opinie i propozycje mieszkańców dotyczące funkcjonalności aplikacji – tłumaczył podczas konferencji prasowej skarbnik miasta Piotr Tomaszewski

Aplikacja Dbamy o Bydgoszcz służy zgłaszaniu miejskich usterek w kilku prostych krokach.  Co ważne, usterki możemy zgłaszać 24 godziny na dobę za pośrednictwem aplikacji ściągniętej na telefon lub na stronie internetowej www.dbamy.bydgoszcz.pl.
Aby usprawnić wymianę informacji pomiędzy miejskimi służbami oraz reakcję na zgłoszenia, przygotowaliśmy 9 kategorii usterek, które pojawiają się najczęściej. Wśród nich są te związane z bezpieczeństwem i porządkiem, drogami, komunikacją miejską, uszkodzeniami, zielenią i środowiskiem, zwierzętami oraz odpadami.

Jak działa aplikacja

Po wybraniu odpowiedniej kategorii, trzeba krótko opisać problem, podać dokładną lokalizację na mapie oraz dołączyć dokumentacje fotograficzną. Jeżeli temat jest trudny do opisania w kilku zdaniach, warto podać swój numer telefonu w razie ewentualnych pytań. Po wypełnieniu formularza, wystarczy wysłać zgłoszenie. W ciągu kilku godzin otrzymacie Państwo bieżące informacje w zgłoszonej sprawie. Od początku do końca zgłoszenia mamy podgląd jego statusu – dzięki temu na bieżąco wiemy co dzieje się w danej sprawie.

Prosimy pamiętać, że system nie służy do zgłaszania spraw związanych z bezpośrednim zagrożeniem życia lub zdrowia, które należy zgłaszać na numer alarmowy 112.

Do końca roku potrwa pilotaż systemu. Zachęcamy do ściągnięcia aplikacji, zgłaszania napotkanych w mieście usterek czy elementów wymagających zmian i podzielenia się z nami ewentualnymi uwagami. Na opinie czekamy za pośrednictwem aplikacji (zakładka O aplikacji/Napisz Opinię) lub za pośrednictwem strony www.dbamy.bydgoszcz.pl (zakładka Kontakt).

Pobierz aplikację na telefon z systemem Android (link TUTAJ) oraz z systemem IOS (link TUTAJ).