logo miasta - trzy kolorowe spichrze
Translate:

Upieczeni Rodzice




W Bydgoszczy rusza kampania społeczna na rzecz rodzicielstwa zastępczego. Poprzez działania reklamowo-informacyjne promowane i upowszechniane będą idea rodzicielstwa zastępczego i pozytywny wizerunek opiekuna zastępczego.


O tym, ile jest do zrobienia w zakresie promocji i edukacji w zakresie rodzicielstwa zastępczego, pracownicy Działu Rodzinnej Pieczy Zastępczej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Bydgoszczy przekonują się każdego dnia. To zapewne jedna z przyczyn nikłego zainteresowania tematem i wciąż małej liczby chętnych do pełnienia, tej społecznie ważnej i potrzebnej funkcji.
Nie każdy bowiem wie, że są osoby, które mimo braku więzów krwi, wyrażają chęć wsparcia i wychowania dzieci, pozbawionych opieki rodziców biologicznych. Mowa o opiekunach zastępczych, którzy zawodowo zajmują się pomaganiem potrzebującym dzieciom. Mimo, iż otrzymują wynagrodzenie za codzienną pracę, jednogłośnie uważają, że pełnienie opieki nad małoletnimi to swoista misja i powołanie. Trudno z powyższym polemizować, bowiem nie sposób wycenić włożonego trudu i poświęcenia na rzecz rozwoju tych najmłodszych.
Te wspaniałe osoby pozostają w gotowości do pełnienia opieki i poświęcenia czasu dzieciom, których bagaż trudnych doświadczeń życiowych wprawia w osłupienie niejedną dorosłą osobę. Zmierzenie się z niechlubnymi doświadczeniami dziecka, akceptacja, wrażliwość na jego potrzeby oraz obdarowanie miłością i zaufaniem to codzienność rodzica zastępczego.

Poprzez kampanię społeczną „UPIECZENI RODZICE”, na którą Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Bydgoszczy otrzymał dofinansowanie w ramach II Edycji Konkursu Dzień Rodzicielstwa Zastępczego – Kampania Społeczna ogłoszonego przez Fundację Ernst & Young, chcemy podkreślać pozytywne aspekty rodzicielstwa zastępczego i wskazywać na potrzebę rozwoju rodzinnych form pieczy zastępczej.

Liczne działania w ramach kampanii realizowane będą do maja 2022 roku. Na bieżąco można je śledzić na profilu „Skrzydła Pieczy”.