logo miasta - trzy kolorowe spichrze
Translate:

Ruszają remonty chodników zgłaszane przez mieszkańców




Z początkiem marca ruszyła pozimowa naprawa bydgoskich ulic oraz porządkowanie ulic gruntowych. ZDMiKP podpisał też umowę na naprawy bydgoskich chodników. Miejsca do remontu uwzględniają m.in. zgłoszenia z aplikacji Dbamy o Bydgoszcz. Na realizację tego zadania zagwarantowano ponad 350 tysięcy złotych.


Na tegorocznej liście znalazło się ponad 70 miejsc  do naprawy. Część z nich to zgłoszenia mieszkańców wskazane za pomocą aplikacji „Dbamy o Bydgoszcz”. Funkcjonuje ona w naszym mieście od czerwca ubiegłego roku. Nowy kanał pozwala mieszkańcom zgłaszać miejskie usterki. Wystarczy tylko pobrać aplikację, aby zgłosić problem, którym możemy się zająć.

Obecnie zaplanowane remonty chodników to tylko część zadań, które będziemy realizować w bieżącym roku. Wkrótce ruszą również przebudowy wielu bydgoskich chodników zaplanowane w ramach bieżących działań inwestycyjnych oraz Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego.    



Dbamy o Bydgoszcz


Dzięki aplikacji szybciej możemy reagować na zgłoszenia mieszkańców i skuteczniej informować bydgoszczan, jakie działania podejmujemy w odpowiedzi na ich zgłoszenia. Dbamy o Bydgoszcz służy zgłaszaniu miejskich usterek w mieście ujętych w 9 kategoriach. Wśród nich są te związane nie tylko z bydgoskimi drogami, ale również z bezpieczeństwem i porządkiem, komunikacją miejską, uszkodzeniami, zielenią i środowiskiem, zwierzętami oraz odpadami.
Usterki możemy zgłaszać 24 godziny na dobę za pośrednictwem aplikacji ściągniętej na telefon lub na stronie internetowej www.dbamy.bydgoszcz.pl.

Jak działa aplikacja?

Po wybraniu odpowiedniej kategorii, trzeba krótko opisać problem, podać dokładną lokalizację na mapie oraz dołączyć dokumentację fotograficzną. Jeżeli temat jest trudny do opisania w kilku zdaniach, warto podać swój numer telefonu w razie ewentualnych pytań. Po wypełnieniu formularza, wystarczy wysłać zgłoszenie. W ciągu kilku godzin otrzymają Państwo bieżące informacje w zgłoszonej sprawie. Od początku do końca zgłoszenia mamy podgląd jego statusu – dzięki temu na bieżąco wiemy, co dzieje się w danej sprawie. System nie służy do zgłaszania spraw związanych z bezpośrednim zagrożeniem życia lub zdrowia, które należy zgłaszać na numer alarmowy 112.
Zachęcamy do ściągnięcia aplikacji, zgłaszania napotkanych w mieście usterek czy elementów wymagających poprawy.
Aplikację można pobrać na telefon z systemem Android oraz IOS.