logo miasta - trzy kolorowe spichrze

Rozbudowa Węzła Szarych Szeregów. Ostanie prace i odbiory. Raport nr 16




Rozpoczęły się częściowe odbiory na rozbudowanym węźle Szarych Szeregów. Nowe torowiska, rowerowe drogi i chodniki poprawią bezpieczeństwo i wygodę pasażerów. Tramwaje wzdłuż ulic Bełzy, Szpitalnej i Wojska Polskiego kursują już od 1953 roku. Wówczas w rejonie ul. Szarych Szeregów funkcjonowały zaledwie dwa rozjazdy. Teraz jest ich 12.


ZDMiKP rozpoczął odbiory częściowe. Zakończenie wszystkich prac planowane jest w ciągu miesiąca. Drogowcy zakładają, że w połowie grudnia otrzymają pozwolenie na użytkowanie umożliwiające przywrócenie ruchu tramwajowego. Docelowy układ nowych linii będzie wprowadzony po oddaniu do użytku torowiska na Kujawskiej. Stanie się on również przedmiotem konsultacji społecznych. Obecnie trwają prace nad koncepcją.

Koszt rozbudowy tramwajowego węzła to ponad  65 mln zł. Przebudowa tramwajowego węzła na Wyżynach to jeden z elementów dużego projektu zakładającego poprawę obsługi komunikacyjnej osiedli górnego tarasu Bydgoszczy (Wzgórze Wolności, Wyżyny, Kapuściska). Wcześniej zakończyły się prace przy rozbudowie pętli na Kapuściskach. W toku jest rozbudowa ul. Kujawskiej. W ramach tego pakietu zadań zakupiliśmy łącznie 21 nowoczesnych niskopodłogowych Swingów.

Torowiska prowadzące na Kapuściska i Glinki powstały w 1953 roku. Charakteru tramwajowego węzła nabrały po przebudowie realizowanej w latach 1974-76. Węzeł powstały w połowie lat 70. XX wieku funkcjonował w niezmienionej formie do ubiegłego roku. Wówczas rozpoczęła się jego rozbudowę. Więcej informacji o historii największego tramwajowego węzła znajduje się na stronie ZDMIKP.