logo miasta - trzy kolorowe spichrze
Translate:

Rozbudowa ul. Kujawskiej. Rozbiórka przejść i torowisk. Raport nr 13




W środę (20 marca) w sąsiedztwie ronda Kujawskiego rozpoczną się prace związane z rozbiórką nieczynnych przejść podziemnych i torowisk. To kolejny etap robót związanych z rozbudową ulicy Kujawskiej o nową jezdnie, tramwajowe torowisko, drogi rowerowe i chodniki.


Prace będą odbywały się poza jezdniami, na wyspie centralnej oraz w pasach rozdziału jezdni. Zaplanowano między innymi na demontaż starego odcinka torowiska wzdłuż ul. Wojska Polskiego od Trasy Uniwersyteckiej do ronda Kujawskiego oraz rozbiórkę przejść podziemnych. Prace będą prowadzone również na wyspie centralnej oraz w pasie rozdziału jezdni ulicy Solskiego. Teren robót będzie oznakowany przez bariery drogowe, ograniczenia prędkości. Należy liczyć się również z zawężeniem pasów ruchu, a w trakcie niektórych etapów robót z zajęciem jednego pasa ruchu (np. na czas załadunku materiałów z rozbiórek). Na teren budowy utworzone zostaną też tymczasowe wjazdy. Warto w tym miejscu zachować większą ostrożność. W imieniu wykonawców prosimy kierowców o umożliwienie pojazdom obsługującym budowę swobodnego włączania się do ruchu.

Rozbudowa ulicy Kujawskiej to największy projekt komunikacyjny realizowany w centrum Bydgoszczy. Koszt inwestycji, łącznie z zakupem nowoczesnych tramwajów i zaawansowaną  już przebudową węzła Szarych Szeregów przekroczy 350 mln zł.

Inwestycja zakłada budowę nowego torowiska tramwajowego i drugiej jezdni na odcinku od ronda Kujawskiego do ronda Bernardyńskiego. Konieczna jest także modernizacja obu rond oraz dróg dojazdowych. Ul. Bernardyńska przebudowana zostanie od ronda Bernardyńskiego do mostu. Wraz z nią wytyczony zostanie układ ścieżek i chodników połączony z traktami spacerowo-rowerowymi na nabrzeżu Brdy. Od strony zachodniej trakty zostaną przebudowane do placu Kościeleckich. Ciąg - Wały Jagiellońskie –Toruńska będzie rozbudowany do dwóch jezdni, od ul Długiej, do ul. Babia Wieś. Rondo Kujawskie, ze względu na konieczność zmniejszenia pochylenia linii tramwajowej, musi zostać obniżone. Linia tramwajowa między dwiema jezdniami ul. Kujawskiej również będzie na znacznym odcinku znajdowała się poniżej poziomu jezdni. To wymaga budowy murów oporowych. Na jezdni wschodniej ul. Kujawskiej wydzielony zostanie również buspas. Wszystkie rozwiązania dostosowane będą do potrzeb osób niepełnosprawnych, co oznacza m.in. budowę pochylni dla wózków, wyposażenie sygnalizacji drogowej w sygnalizatory dźwiękowe czy wbudowanie elementów ryflowanych ułatwiających orientację osobom niepełnosprawnym.