logo miasta - trzy kolorowe spichrze
Translate:

Nowoczesne oprawy nad zebrami




Do końca października doświetlonych zostanie kolejnych 15 przejść dla pieszych. To już trzeci pakiet zadań związanych poprawą bezpieczeństwa na bydgoskich ulicach. Dzięki nowoczesnym systemom oświetleniowym poprawia się widoczność pieszych.


Dodatkowe oświetlenie na przejściach dla pieszych pozwala kierowcom znacznie wcześniej dostrzec pieszych i odpowiednio zareagować.

Zakończone już zadania pokazały, że to bardzo skuteczny sposób na podniesienie bezpieczeństwa. W ciągu ostatnich dwóch lat doświetlonych zostało prawie 40 przejść. Warto również dodać, że w niebezpiecznych miejscach przed zebrami instalowane są również dodatkowe znaki, progi zwalniające i sygnalizacje. Część przejść przebudowywana jest jako wyniesiona część jezdni.

Obecnie prowadzone są prace nad doświetleniem 15 miejsc. Zamontowane zostały już słupy i podłączono zasilanie. Pozostały już tylko do zamontowania oprawy lamp. Wykonawca czeka na ich dostarczenie od producenta. Koszt zadania to prawie 1 mln zł. Nowa infrastruktura będzie objęta 5-letnią gwarancją. Inwestycje związane z doświetleniem przejść realizowane są w następujących lokalizacjach:
•    ul. L. Kaczyńskiego / Sandomierska
•    ul. W. Korfantego / J. Prejsa
•    ul. Magnuszewska / Modrakowa
•    ul. 3 Maja / P. Skargi
•    ul. Fordońska / Towarowa
•    ul. Nakielska / pętla tramwajowa
•    ul. Nakielska / Stawowa
•    ul. Glinki / ul. M. Kozala
•    Powstańców Wlkp. / Ogród botaniczny
•    ul. Powstańców Wielkopolskich 42
•    ul. Sułkowskiego / Dwernickiego
•    ul. Sułkowskiego 60
•    ul. J. Twardzickiego / W. Łochowskiego
•    ul. Łęczycka / Autex
•    ul. Pelplińska / Taterników

Poprawa bezpieczeństwa pieszych na przejściach poprzez dodatkowe ich doświetlenie została zainicjowana w 2018 roku przez Komisję Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego dla Miasta Bydgoszczy i Powiatu Bydgoskiego. Po dokładnej analizie opracowana została lista 75 przejść dla pieszych kwalifikujących się do modernizacji. Przedsięwzięcie zostało skonsultowane m.in. ze Społecznym Rzecznikiem Pieszych.