logo miasta - trzy kolorowe spichrze
Translate:

Grunwaldzka - nowoczesne i bezpieczne rozwiązania




Trwa budowa dróg rowerowych wzdłuż ul. Grunwaldzkiej. W najbliższych dniach zakończy się modernizacja jezdni pomiędzy rondem Grunwaldzkim i ul. Graniczną. Kolejne prace nie będą już wiązały się z dużymi utrudnieniami dla kierowców. Nowe drogi rowerowe i chodnik pozwolą pieszym bezpieczniej poruszać się wzdłuż ważnej arterii.


Budowa dróg rowerowych pomiędzy rondem Grunwaldzkim i ul. Kraszewskiego to obecnie największa inwestycja na Okolu. Kosztuje ona blisko 11 mln zł. Ciąg rowerowy wytyczony został po obu stronach ulicy.  Na przeważającym odcinku powstają nowe wydzielone drogi rowerowe. Wykorzystywane będą też jezdnie serwisowe. Ścieżki powstają też wokół ronda Grunwaldzkiego i połączą się z trasą wybudowaną podczas przebudowy węzła Garbary. W zakres zadania wchodzą też przebudowa jak i budowa nowego oświetlenia, przebudowa sygnalizacji świetlnej i urządzeń systemu ITS oraz budowa nowych odcinków kanalizacji deszczowej. Zaplanowano też budowę nowej nawierzchni wraz z podbudową wlotu oraz wylotu ulicy Grunwaldzkiej.

W najbliższy weekend układane będą warstwy asfaltobetonu. Prace zaplanowano pod ruchem. Po ich zakończeniu ruch stanie się zdecydowanie płynniejszy. Drogowcy prowadzić będą dalsze roboty przede wszystkim poza jezdniami. Przesunięcie jezdni na odcinku pomiędzy rondem i ulicą Graniczną było konieczne, by przy niej zmieściła się droga rowerowa wraz z chodnikiem. Do końca miesiąca wykonawca deklaruje również zakończenie prac przy chodniku przy cmentarzu.

Nadal będą również prowadzone prace poza jezdniami na rondzie Grunwaldzkim oraz od Granicznej do Kraszewskiego. Ich zakończenie i odbiory planowane są w grudniu. Do tego czasu sygnalizacja na rondzie Grunwaldzkim pracować będzie w trybie ostrzegawczym.

Na ul. Grunwaldzkiej zrobi się też bezpieczniej na przejściach dla pieszych. Na wysokości ul. Granicznej planowany jest montaż nowoczesnego oświetlenia wertykalnego, które poprawia widoczność osób znajdujących się w strefie przejścia. Z kolei na wysokości Czarnej Drogi gdzie budowany jest market na koszt inwestora zewnętrznego zainstalowana zostanie sygnalizacja świetlna. Pozwoli ona pieszym bezpiecznie pokonywać 4-pasmową jezdnię. Będzie ona zsynchronizowana z sąsiednimi światłami.

Ważne liczby:

•    10,9 mln zł to koszt budowy dróg rowerowych
•    1,5 km to długość modernizowanego odcinka
•    2 stacje Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego funkcjonują przy ul. Grunwaldzkiej i rondzie Grunwaldzkim