logo miasta - trzy kolorowe spichrze
Translate:

Plan rozwoju BRA – 16 nowych stacji




Łącznie o 16 nowych stacji ma zostać w przyszłym roku powiększony system Bydgoskiego Roweru Miejskiego. O propozycjach lokalizacji dodatkowych stacji dyskutowali podczas ostatniego spotkania członkowie Zespołu ds. Polityki Rowerowej.


Przypomnijmy, obecny sezon jest ostatnim w ramach obowiązującej trzyletniej umowy z operatorem BRA. W związku z tym w drugiej połowie roku planowane jest ogłoszenie przetargu na obsługę systemu roweru miejskiego w latach 2018-2020. Zgodnie też z wcześniejszymi zapowiedziami, BRA rozstanie rozbudowany.

Członkowie Zespołu ds. Polityki Rowerowej dyskutowali o ogólnych zasadach funkcjonowania BRA przez najbliższe trzy lata oraz wypracowali wstępną listę lokalizacji 16 nowych stacji. Wcześniej zapoznali się z dwoma wariantami lokalizacji przygotowanymi przez ZDMiKP. W efekcie wskazano 12 miejsc w Fordonie oraz 4 poza tą dzielnicą, o które powinien zostać rozbudowany system roweru miejskiego.

1.    Stary Fordon
2.    Swobodna/Piłsudskiego
3.    Andersa/Wolna
4.    Pelplińska/Jarużyńska
5.    Pelplińska/Skarżyńskiego
6.    Brzechwy/Szancera
7.    Andersa/Kleeberga
8.    Twardzickiego/Bołtucia (Thommee)
9.    Twardzickiego/Teski
10.  Kaliskiego/UTP
11.  Romanowskiej/Centrum Onkologii
12.  Akademicka/Korfantego
13.  Kołobrzeska/Koszalińska
14.  Gnieźnieńska/Gołębia
15.  Kujawska/Konopnickiej
16.  Boya-Żeleńskiego/Komuny Paryskiej.

Rekomendacja Zespołu jest propozycją i punktem wyjścia do ewentualnej dyskusji. Ostateczne lokalizacje wskazane zostaną w momencie ogłoszenia przetargu. 

Wśród warunków, jakie postawione zostaną podmiotom ubiegającym się o obsługę BRA w kolejnych trzech latach, warto wymienić gwarancję możliwości rozbudowy systemu w trakcie obowiązywania umowy (maksymalnie o 25 stacji) wraz z jednoczesnym zwiększeniem liczby rowerów (o 275 – 250 szt. w stacjach i 25 szt. rowerów zapasowych). System ma funkcjonować od marca do końca października, a wszystkie rowery będą nowe. Zmieni się też nieco kolorystyka jednośladów – nowa została uzgodnieniem z plastykiem miejskim i Radą ds. Estetyki Miasta. Rama, widelec i osłona łańcucha mają być granatowe, kierownica i kosz – czarne, a błotniki – szare.