logo miasta - trzy kolorowe spichrze
Translate:

Grunwaldzka bez przeładowanych tirów




Rozbudowując ulicę Grunwaldzką pamiętamy o miejscu do ważenia pojazdów. Pozwoli to inspektorom transportu drogowego skutecznie kontrolować ciężar tirów. To sposób, by nowo budowane drogi przez wiele lat utrzymywać w bardzo dobrym stanie technicznym.


Zatoka do ważenia pojazdów powstaje przy jezdni w kierunku miasta, przed skrzyżowaniem z ul. Filtrową. Konstrukcja o betonowej nawierzchni jest przystosowana do ustawiania wag, którymi posługują się inspektorzy transportu drogowego. Dodatkowo na Osowej Górze instalowany jest tak zwany system preselekcji wagowej. Dzięki kamerom zamontowanym nad jezdnią oraz specjalnym listwom pomiarowym rejestrowane i wstępnie ważone są wszystkie pojazdy. Dostęp do danych posiadają pracownicy Wojewódzkiej Inspekcji Transportu Drogowego, dzięki czemu mogą łatwiej typować pojazdy do szczegółowych kontroli w takich miejscach jak zatoka przed skrzyżowaniem z ul. Filtrową.

Warto podkreślić, że w poprzednich latach zbudowaliśmy kilka innych zatok przystosowanych do ważenia pojazdów. Takie konstrukcje stworzyliśmy na ul. Szubińskiej, Nowotoruńskiej, Jana Pawła II oraz Armii Krajowej. Plan transportowy miasta zakłada, że po wybudowaniu kompletnej obwodnicy miasta w ciągu drogi ekspresowej S5 wprowadzony zostanie zakaz ruchu dla ciężarówek poruszających się tranzytem.

Od czwartku (12 grudnia) przejezdne są obie jezdnie ul. Grunwaldzkiej na odcinku leśnym co zdecydowanie poprawiło płynność ruchu. Dzięki rozbudowie ul. Grunwaldzkiej wygodnie dojedziemy do trasy ekspresowej S5, w godzinach szczytu nie będą tworzyć się zatory, autobusy w stronę centrum od Skośnej do węzła Zachodniego pojadą wydzielonym buspasem, a rowerzyści zyskają bezpieczną drogę rowerową. Nowa dwujezdniowa ulica zapewni nie tylko bezpieczne i szybkie połączenie z trasą ekspresową S5. To również duże udogodnienie dla mieszkańców Osowej Góry.

Rozbudowa ul. Grunwaldzkiej w liczbach:
•    Koszt prac budowlanych – 75,8 mln zł
•    Długość modernizowanego odcinka – 4,55 km
•    Długość buspasa – 2,95 km
•    Długość dróg rowerowych – 4,95 km
•    Powierzchnia chodników - 14840 m2