logo miasta - trzy kolorowe spichrze

Trasa S5. Nowe mosty w Bydgoszczy i pod miastem. Raport nr 11




Kolejne prace są prowadzone na obwodnicy Bydgoszczy, która stanie się częścią trasy S5. Rozpoczęły się przygotowania do przebudowy mostu na Kanale Bydgoskim i nad ul. Mińską w Bydgoszczy. Powstają też następne podpory mostu w Tryszczynie tuż przy granicy miasta.


W ostatnich dniach drogowcy rozpoczęli przygotowania do budowy nowego mostu nad Kanałem Bydgoskim i ulicą Mińską. Pod konstrukcją, równolegle do Kanału Bydgoskiego przepływać ma także struga Flis. W związku z tymi ul. Mińska jest już nieprzejezdna (w rejonie budowanych konstrukcji). Wykonawca zapewnił alternatywny dojazd do posesji i pobliskiej śluzy. Prace zakończą się na koniec przyszłego roku.

Jednocześnie trwają prace przy  moście nad Brdą w Tryszczynie. Wykonywane są między innymi kolejne podpory. Na budowie cały czas pracują dwa żurawie oraz dźwigi samojezdne.  Jeszcze wiosną wykonywana ma być płyta obiektu, na którym znajdą się dwie jezdnie.

Trasa ekspresowa S5 powstaje zgodnie z Programem Budowy Dróg Krajowych i Autostrad na lata 2014-23. Przetarg na wybór wykonawców ogłoszono w 2014 roku, a umowy na realizację zadania zawarto jesienią 2015 roku. Ostatnie dwa lata wykonawcy przeznaczyli na opracowanie projektu trasy oraz uzyskanie zezwoleń niezbędnych do rozpoczęcia prac budowlanych. Zakończenie robót planowane jest do końca 2019 roku. Koszt całej inwestycji to 2,5 mld zł. Głównym połączeniem Bydgoszczy z trasą S5 będzie rozbudowana ul. Grunwaldzka.