Ulica Siedlecka została przebudowana na odcinku około 1200 metrów. Łączy ona ulice Pileckiego i Karolewską. Zamieszkuje przy niej około 490 osób. Jednocześnie umożliwia dojazd do szeregu mniejszych ulic. Na Siedleckiej wykonano pieszo-jezdnię z kostki betonowej a na ul. Świekatowskiej ułożono asfalt i zbudowano chodniki. Obie ulice wyposażano w kanalizację deszczową i nowe oświetlenie. Przy skrzyżowaniu z Buszkowską powstał też parking. Teren przyległy zagospodarowano zielenią. Na skrzyżowaniu Świekatowskiej z ul. Nad Torem zainstalowano sygnalizację świetlną, która ułatwia wyjazd na ważną drogę krajową. Cała inwestycja kosztowała 4,2 mln zł i jest objęta 8-letnia gwarancją.
- Dziękuję mieszkańcom za cierpliwość podczas prac budowlanych – mówi prezydent Bydgoszczy Rafał Bruski. - Liczę, że nowa ulica znacznie ułatwi dojazd również do wielu innych posesji w tej części osiedla. Na Czyżkówku wkrótce zaczną się prace przy kolejnej ulicy. Wybraliśmy już wykonawcę, odpowiedzialnego za przebudowę północnego odcinka ul. Siedleckiej od Chmielnej w kierunku Koronowskiej. Realizujemy program, który zakłada łącznie przebudowę 16 ulic, przy których mieszka około 3 tysięcy bydgoszczan. Mieszkańcy Czyżkówka będą też od 2019 roku korzystać z rozbudowanej do dwóch jezdni  ul. Grunwaldzkiej oraz drogi rowerowej do ronda Grunwaldzkiego. 
W maju w oparciu o wieloletni program przebudowy ulic gruntowych otwarte zostały ulice Ptasia oraz Pingwinowa. Ta inwestycja kosztowała 1,65 mln zł. 
Obiektywne kryteria 
Przeprowadzenie w latach 2011-15 pakietu remontu głównych ciągów komunikacyjnych w Bydgoszczy (około 100 odcinków ulic) pozwoliło z początkiem 2016 roku na przyjęcie  program przebudowy ulic z nawierzchnią gruntową. Jest on realizowany w oparciu o cykliczną, przeprowadzaną co 3-lata, analizę, która wskaże priorytety inwestycyjne (ranking ulic) na podstawie sześciu kryteriów wyboru
•    Rok nadania nazwy ulicy 
•    Liczba mieszkańców
•    Zagrożenie powodziowe wywołane przez opady atmosferyczne
•    Ważność ulicy lokalnej w układzie transportowym miasta
•    Wskaźnik długości dróg gruntowych do sumy długości dróg na osiedlu
•    Funkcjonowanie obiektów użyteczności publicznej (np. szkoły, przychodnie)
Jakie ulice do przebudowy?
•    Ptasia z Pingwinową (zakończona, koszt 1,7 mln zł)
•    Siedlecka ze Świekatowską (zakończona, koszt 4,2 mln zł)
•    Gawronia (podpisana umowa na  projekt i prace budowlanych, koszt 2,3 mln zł)
•    Pijarów (podpisana umowa na  projekt i prace budowlanych, koszt 2,5 mln zł)
•    Siedlecka część północna (wybrano wykonawcę prac projektowych i budowlanych, koszt  4,9 mln zł)
•    Osada i Leszczyna  (wybrano wykonawcę prac projektowych i budowlanych , koszt 3,8 mln zł)
•    Byszewska ( zakończone prace nad koncepcją, przygotowania do przetargu na projekt i budowę)
•    Sanatoryjna (trwają prace nad koncepcją)
•    Piaski (trwają prace nad koncepcją)
•    Botaniczna (trwają prace nad koncepcją)
•    Jeżynowa (trwają prace nad koncepcją)
•    Łubinowa (trwają prace nad koncepcją)
•    Kapliczna (trwają prace nad koncepcją)
•    Siewna (trwają prace nad koncepcją)
•    Podleśna (trwają prace nad koncepcją)
Działamy też z mieszkańcami
Wieloletni program przebudowy ulic o nawierzchni gruntowych jest uzupełniany przez program inicjatyw lokalnych 25/75. Polega on na współdziałaniu z mieszkańcami, którzy zagwarantują wkład własny na poziomie 25 procent na przebudowę ulic o mniejszym znaczeniu komunikacyjnym. W tym wypadku inwestycje realizowane są  poza kolejnością. Do tej pory zrealizowano w oparciu o ten tryb około 30 zadań związanych z infrastruktura drogową. 
 








		
	
		
	
	





		
	
		
	
		
	
		Zapraszamy na oficjalny portal turystyczny Bydgoszczy
	
                
	
	
	