
Dodatkowy Swing będzie już 76 niskopodłogowym tramwajem jeżdżącym po bydgoskich torach. Jego zamówienie umożliwiło uruchomienie opcji w ramach już podpisanej umowy z Pesą. Termin realizacji zamówienia wynosi 24 miesiące.
Przygotowujemy się również do zamówienia 5 kolejnych składów, co pozwoli na wymianę całego taboru do końca 2027 roku. Na zakup kolejnych nowoczesnych tramwajów zostanie ogłoszony przetarg dzięki wygranej w konkursie na dofinansowanie zadań związanych z zeroemisyjnym transportem.
Rozszerzenie zakupów to wynik zdobycia przez Bydgoszcz dofinansowania europejskiego na zadania związane z zeroemisyjnym transportem. Do miasta trafiło blisko 44 mln zł z Krajowego Planu Odbudowy.
Najmłodsza flota w kraju
Srednia wieku naszych składów to zaledwie 11,5 lat. Flota składa się łącznie z 75 nowoczesnych pojazdów wyprodukowanych w latach 2008-2025 przez bydgoską Pesę oraz 14 składów „Konstal”. Starsze pojazdy są jeszcze wykorzystywane do obsługi linii nr 6 (jesteśmy w trakcie przebudowy torowiska, które umożliwi wprowadzenie na trasę do Łęgnowa nowego taboru) oraz jako rezerwa. Średni wiek tramwajów niskopodłogowych dostarczonych przez Pesę, to nieco ponad 6 lat. Obok Olsztyna to najlepszy wynik w Polsce.
Modernizujemy i rozbudowujemy
Intensywnie przygotowujemy się do dalszego wzmacniania tego środka transportu. Najważniejsze zadania to:
- modernizacja torowiska wzdłuż ul. Toruńskiej,
- modernizacja zajezdni tramwajowej,
- budowa torowiska na Szwederowo,
- rozbudowa pętli w Lesie Gdańskim,
- modernizacja ronda Jagiellonów.