logo miasta - trzy kolorowe spichrze
Translate:

Stacja pod specjalnym nadzorem




Od wtorku (27 grudnia) na stacji Bydgoszcz Leśna funkcjonuje już punkt Straży Miejskiej. Część patroli będzie odbywać tam regulaminowe przerwy. W tej części osiedla w przyszłym roku zostanie zainstalowany również monitoring.


Nowy węzeł na Leśnym służy pasażerom korzystającym z pociągów i autobusów. Znacznie ułatwił przesiadki, a dojścia na perony są przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Mieszkańcy Leśnego mogą również przez tunel dotrzeć do Lasu Gdańskiego. Nowa infrastruktura po zmroku ulegała niestety  dewastacjom. W związku z tym na terenie budynku obsługi podróżnych od wtorku (27 grudnia) zaczął działać punkt Straży  Miejskiej. W pomieszczeniu funkcjonariusze patrolujący tę część miasta będą odbywać regulaminowe przerwy. Każdy patrol odbywający przerwę (w różnych godzinach, także nocnych)  będzie  patrolował teren węzła kolejowo-autobusowego. Oznacza to, że na ternie Bydgoszczy Leśna przez kilka godzin w ciągu doby będą funkcjonariusze. Dodatkowo w przyszłym roku ta część miasta zostanie objęta monitoringiem. Pozwoli to jeszcze lepiej zadbać o bezpieczeństwo osób korzystających z komunikacyjnego węzła oraz skuteczniejsze wykrywanie sprawców dewastacji.



Warto wiedzieć
Zmodernizowany węzeł na osiedlu Leśnym został otwarty wiosną tego roku. Wyburzono tam stary budynek stacji. Zastąpił go nowoczesny obiekt obsługi podróżnych, który zamyka perspektywę ul. Sułkowskiego. Dla bezpieczeństwa podróżnych wybudowano tunel komunikujący pętlę autobusową z peronami. Wszystkie perony są dostępne także dla osób niepełnosprawnych dzięki zainstalowaniu wind. Na przebudowanych peronach wymieniono nawierzchnię i ustawiono estetyczne wiaty. U zbiegu ulic Sułkowskiego i Modrzewiowej wybudowano rondo, które poprawiło bezpieczeństwo oraz płynność ruchu. Na nowej pętli autobusowej powstała też jezdnia dworcowa typu „Kiss &Ride” („Pocałuj i jedź”) umożliwiająca także indywidualnym kierowcom podwożenie pasażerów i krótkotrwały postój. Zatoki autobusowe wybrukowano kostką kamienną. Inwestycja wraz z budową nowego przystanku na Błoniu i modernizacją peronów stacji Bydgoszcz Bielawy kosztowała 37 mln zł.