logo miasta - trzy kolorowe spichrze

Rozbudowa ul. Grunwaldzkiej. Trasa bez przeciążonych tirów. Raport nr 12




Wraz z rozbudową Grunwaldzkiej zaplanowano szereg prac na ulicach przyległych. Trwają między innymi roboty na Wyrzyskiej i Czaplej. Na leśnym odcinku układana jest magistrala wodociągowa i kanalizacja.


Ulica Grunwaldzka to obecnie największy plac budowy w mieście. Kosztem 76 mln powstaje druga jezdnia, przebudowywane są skrzyżowania i całe uzbrojenie podziemne. Obecnie wykonawca skupia się na układania nowej magistrali wodociągowej na odcinku leśnym oraz budowie kanalizacji deszczowej. Szereg prac ziemnych realizowanych jest też na granicy miasta w rejonie ul. Czaplej. Rozbudowa ul. Grunwaldzkiej wymaga zmiany ukształtowania skarpy, na której znajduje się obecnie jedna jezdnia. Po rozbudowie dwie jezdnie będą doprowadzone aż do powstającego węzła na trasie ekspresowej S5 „Bydgoszcz Zachód” w Pawłówku.

Szereg prac prowadzonych jest również na ul. Wyrzyskiej. Trwają już tam roboty brukarskie. Od poniedziałku (18 czerwca) wjazd oraz wyjazd z osiedla Dębowa Ostoja będzie możliwy jedynie od strony ulicy Filtrowej. Z kolei na ul. Czaplej prowadzone są m.in. prace przy przebudowie uzbrojenia podziemnego. Dojazd  do tej ulicy jest możliwy od strony ul. Wróblowej.



Ul. Grunwaldzka po modernizacji będzie objęta systemem ITS. Poza tym przewiduje się budowę miejsca do ważenia pojazdów (w rejonie ulicy Filtrowej) oraz montaż systemu preselekcyjnego  ważenia pojazdów (w rejonie ulicy Czaplej). Takie rozwiązanie proponowała m.in. Wojewódzka Inspekcja Transportu Drogowego. Pozwoli to jeszcze sprawniej typować do kontroli przeciążone pojazdy, które najbardziej odpowiadają za niszczenie konstrukcji jezdni. Po oddaniu do użytku trasy ekspresowej S5 pojazdy ciężarowe nie będą mogły przejeżdżać przez Bydgoszcz tranzytem.



Inwestycja w liczbach:

•    Koszt prac budowlanych  – 75,8 mln zł
•    Długość modernizowanego  odcinka – 4,55 km
•    Długość dróg rowerowych – 4,95 km