logo miasta - trzy kolorowe spichrze

Przystań nad Brdą – rozbiórki przed budową




Trwają pierwsze prace przy budowie nowej mariny RTW Bydgostia. W miejscu wyburzonych szałasów powstanie nowoczesna część obiektu służącego bydgoskim wioślarzom. Inwestycja połączona z modernizacją istniejącego budynku kosztuje 24 mln zł.


Inwestycja przy ul. Żupy przewiduje powstanie nowoczesnego budynku przystani i łącznika komunikacyjnego między nowym, a dotychczasowym obiektem wraz z niezbędnymi instalacjami wewnętrznymi i zewnętrznymi oraz ociepleniem. Projekt zakłada także budowę m.in. placu manewrowego i dróg wewnętrznych. W ramach inwestycji przystań zyska m. in. hangar na łodzie, sale ćwiczeń sportowych, siłownie, pokoje fizjoterapii, biurowe, noclegowe, zaplecze sanitarne, salę szkoleniową, pomieszczenia techniczne. Teren wokół przystani zostanie zagospodarowany – powstanie tu parking i dużo zieleni. Przebudowane zostaną także nabrzeża. W ten sposób po zakończeniu inwestycji znacznie poprawi się estetyka południowego nabrzeża Brdy sąsiadującego m.in. z mostem Uniwersyteckim.

Obecnie kończą się prace rozbiórkowe i porządkowe w miejscu pod nową część przystani. Usunięto już wszystkie zbędne zabudowania. Przeprowadzono również dodatkowe badania geologiczne. Po wakacjach rozpoczną się prace ziemne oraz przy fundamentach. Zgodnie z harmonogramem w pierwszej kolejności roboty będą toczyć się właśnie przy nowym budynku. Dopiero gdy klub będzie mógł z niego korzystać  zacznie się modernizacja istniejącego obiektu.

Nowa przystań będzie składać się z dwóch budynków: istniejącego (który ma być modernizowany) i nowego budynku projektowanego (na miejscu szałasu kajakarzy), łącznika i  nowego awanportu oraz nowych pomostów pływających na rzece. W istniejącym budynku pochodzącym z 1928  oprócz szeregu prac wewnątrz zaplanowano m.in. odnowienie elewacji, która będzie pomalowana na biało. Budynek projektowany o dynamicznym wyglądzie nawiązuje skalą do budynku istniejącego, również ma liczyć dwie kondygnacje i będzie  niewiele wyższy. Zastosowanie na  elewacji  tynku  oraz detali  z betonu, stali, szkła i drewna nadadzą mu eleganckiego wyglądu. Łącznik wykonany zostanie ze stali i szkła.  Awanport zlokalizowany będzie na granicy działek klubów RTW i BTW. Zostanie przykryty prostym zielonym dachem. Przed przystanią pojawią się też nowe pomosty pływające o długości 24 m.

Inwestycja w liczbach:

•    Koszt – 24,29 mln zł
•    Czas realizacji – 18 miesięcy