logo miasta - trzy kolorowe spichrze

Most na Mińskiej będzie jak nowy




W środę (13 czerwca) rozpoczną się prace przy modernizacji mostu w ciągu ulicy Mińskiej. Obiekt na każdym etapie robót ma być dostępny dla pieszych i rowerzystów. Kierowcy pojadą objazdem przez węzeł rondo gen. S. Maczka i ul. Flisacką. Inwestycja kosztuje ponad 5 mln zł.


Inwestycja realizowana jest w trybie zaprojektuj i wybuduj. ZDMiKP już w marcu wybrał  wykonawcę prac, który opracował niezbędną dokumentację. Teraz rozpoczną się roboty budowlane. Przeprawa nad Kanałem Bydgoskim ma być bezpieczniejsza i gwarantować przejazd także większym pojazdom. W zakres prac wchodzą m.in. wykonanie nowej płyty pomostu, odwodnienia, remont chodników, dojazdów, zastosowanie nowych barieroporęczy,  zabezpieczenie przed korozją oraz odmalowanie mostu. Zakończenie prac i odbiory planowane są do końca roku.  

Objazdem przez węzeł Zachodni
W trakcie robót konstrukcja  będzie niedostępna dla samochodów. Ruch z ul. Mińskiej w kierunku ul. Bronikowskiego będzie poprowadzony objazdem ulicami Flisacką i Grunwaldzką. W przeciwnym kierunku trzeba będzie zawrócić na rondzie gen. S. Maczka. Plansze  obrazujące trasę objazdu zostaną umieszczone w rejonie skrzyżowań ulic Mińskiej z Flisacką, Bronikowskiego z Mińską i przy węźle Zachodnim.  Na przejazd ulicą Bronikowskiego, szczególnie w kierunku węzła Zachodniego warto zarezerwować więcej czasu. Obiekt na Mińskiej każdym etapie prac ma być dostępny dla pieszych i rowerzystów.

Przed jezdnią były tory

Kratownicowa konstrukcja mostu pochodzi z początku XX wieku. Wówczas wykorzystywana była na linii kolejowej w kierunku Piły. W 1973 roku most kolejowy zastąpiono nowym obiektem ze względu na brak możliwości zawieszenia trakcji elektrycznej. W latach 1982-83 zdecydowano się na jego ponowne wykorzystanie dla  ruchu drogowego i osadzono na przedłużeniu ul. Mińskiej. W ubiegłym roku konstrukcja została uszkodzona prawdopodobnie przez przeciążony pojazd. Po doraźnej naprawie ruch na moście został ograniczony do pojazdów osobowych. Jednocześnie na zlecenie ZDMiKP powstała koncepcja kompleksowej przebudowy przeprawy.

Most w liczbach:

  • Koszt inwestycji – 5,1 mln zł
  • Długość konstrukcji – ok. 55 m
  • Szerokość mostu – ok. 13 m