logo miasta - trzy kolorowe spichrze
Translate:

Bydgoska biała flota przed sezonem




Trwają przygotowania do kolejnego sezonu tramwajów wodnych. ZDMiKP wybiera przewoźnika odpowiedzialnego za transport na Brdzie. Bydgoska biała flota cieszy bardzo dużym zainteresowaniem.


W ubiegłym roku z rejsów zabytkowym statkiem MS „Bydgoszcz” oraz dwoma „Słonecznikami” skorzystało prawie 32 tysiące pasażerów. W porównaniu z sezonem 2015 oznacza to wzrost o blisko 2 tysiące osób. W tym roku rozpoczęcie  sezonu nastąpi 29 kwietnia i potrwa on do połowy września. Statki o napędzie elektrycznym obsługiwać będą trasy: Słoneczną (do Tesco) oraz Staromiejską. (do Astorii). Bilety na obu trasach kosztować będą 5 zł, a bilety ulgowe 2,5 zł. Słoneczniki na pokład jednorazowo mogą zabrać 28 pasażerów. Zabytkową jednostką MS „Bydgoszcz”, która na pokład zabiera jednorazowo 24 pasażerów będzie kursować w wakacje w weekendy na trasie Wschodniej (do Brdyujścia).  Bilety  normalne na tej trasie kosztować będą 8 zł, a ulgowe 4 zł.

Warto wiedzieć
Pierwszy rejs zorganizowano jesienią 2004 roku. Pomysł został zrealizowany ze wspólnej inicjatywy Urzędu Miasta, Żeglugi Bydgoskiej i Wyższej Szkoły Gospodarki w Bydgoszczy. Na odcinku Rybi Rynek - WSG statek jest podnoszony w górę o 3,5 m na śluzie Miejskiej, co trwa około kilkunastu minut. „Słoneczniki” rozwijają prędkość do 12 km/h. Zabierają na pokład 28 pasażerów. Są napędzane bateriami słonecznymi. Jednostki mają długość 13,5 metra i szerokość 3 metrów. Bardzo ciekawą przeszłość ma natomiast zabytkowa „Bydgoszcz”. Została ona wybudowana w 1913 w Brandenburgu. Początkowo nosiła nazwę „Prinz Heinrich”, a następnie „Hela”. Po wojnie funkcjonowała pod nazwą „Gniew” i „Elbląg” i pełnił funkcję holownika. W 2000 roku po wymianie silnika jednostka otrzymała imię „Bydgoszcz”. Jednostka zabiera na pokład 24 pasażerów, pływa z prędkością do 10 km/h.